10 de juny de 2021 a les 18:30h a l’Auditori del Tívoli

Cal fer reserva a través de formulari:  FORMULARI INSCRIPCIÓ

El proper dia 10 de juny, farà cent anys del naixement a la nostra vila d’ Agustí Cohí Grau, compositor, professor i intèrpret vendrellenc. L’ Escola Municipal de Música conjuntament amb l’Associació Musical Pau Casals, celebrarem aquest esdeveniment a manera d’homenatge al mestre Cohí el mateix dia 10 a les 18.30h a l’Auditori del Tívoli. En l’acte es donarà la XVI Beca Cohí Grau.
BECA AGUSTÍ COHI i GRAU

El 24 d’octubre del 2005, i en motiu de l’homenatge que la vila del Vendrell va oferir al músic i compositor vendrellenc Agustí Cohí i Grau, l’homenatjat va oferir a l’Escola Municipal de Música Pau Casals del Vendrell una beca anual de mil euros.

A partir d’aleshores fins l’any 2011, es va fer entrega de la Beca Agustí Cohí i Grau a alumnes i/o agrupacions de l’escola de música de la vila. A partir de l’any 2012, any en el qual va morir el músic i compositor, la seva vídua sra. Mecè Prats Peiró ha continuat fent entrega de la Beca fins a l’actualitat.

La Beca Agustí Cohí Grau s’atorga anualment i va destinada als alumnes de l’Escola Municipal de Música Pau Casals del Vendrell que hagin demostrat una dedicació especial per la música, amb una trajectòria de treball i constància, i en la majoria de casos amb la intenció de continuar els seus estudis de música al Conservatori. La beca també pot anar destinada a un conjunt instrumental o vocal que hagi destacat pel seu treball i la seva trajectòria. En aquest cas es destina a millorar la formació del grup.

• Beca 2005: Miquel Mayo (piano), Guillem Totusaus (violí), Roger Caballero (violí) i Josep Vernet (orgue).
  • Beca 2006: Gemma Figueres (violí) i Anna Urpí (violí).
  • Beca 2007: Cor Zongora (Directora: Montserrat Meneses).
  • Beca 2008:  Conjunt de Vent de l’EMM Pau Casals (Director: Joan Soler).
  • Beca 2009: Marcela Fernández (guitarra) i Adrian Galindo (guitarra).
  • Beca 2010: Maria Porta (violí) i Grifré Sastre (oboè).
  • Beca 2011: Cor Veus Blanques (Directora: Montserrat Meneses).
  • Beca 2012: Orquestra de l’EMMPAC (Director: Xavier Pagès).
  • Beca 2013: Adrian Galindo (guitarra), Helena Culleré (flauta travessera), Lluís Serres (piano i trompa), Gerard Romero (clarinet) i Francesc Minguella (violoncel).
  • Beca 2014: Judith Barros (piano) i Jordi Ferrando (guitarra).
  • Beca 2015: Aula de guitarra (15è aniversari).
  • Beca 2016: Otilia Gigla (piano), Yasmine el Farhi (violí) i Mar Garcia (violoncel).
  • Beca 2017: Gemma Vigo (flauta travessera) i Bruna Escolà (violí)
  • Beca 2018: Les 3 Claus Musicals (grup de cambra format per Irene Urgell -violí, Roser Urgell – saxo i Anna Mañé Pujol – violoncel; 10è aniversari).
  • Beca 2019: Irene Urgell (violí), Brenda López (flauta travessera) i Júlia Arce (saxo)
  • Beca 2020: anul·lada per la pandèmia Covid – 19

Aquest any 2021, coincidint amb el centenari del naixement del músic i compositor la sra. Mercè Prats Peiró i Joan Cohí Costa, vídua i fill del compositor, faran entrega de la 16a Beca Agustí Cohí i Grau. L’acte serà el dijous 10 de juny de 2021 a l’Auditori del Tívoli de l’Escola de Música on es realitzarà, prèviament, una conferència referent a l’obra del compositor a càrrec del seu fill Joan Cohí Costa, coorganitzada amb l’Associació Musical Pau Casals. Durant el mateix podrem escoltar “Recordant Nausica” de l’òpera Nausica de l’Agustí Cohí i Grau en un arranjament per violí i piano de Carlota Baldrís.

Aquesta peça serà interpretada amb el el violí de l’Agustí Cohí Grau que va ser donat a l’Escola Municipal de Música Pau Casals el curs 2011-2012 per la seva vídua, sra.Mercè Prats Peiró, a les mans d’Esther Buendía (violí) i Rosa Bertran (piano), professores de l’Escola Municipal de Música Pau Casals.