11 i 12 de maig – CANTÀNIA AL VENDRELL

Diuen que tot el que dones et retorna i Cantània n’és un cas ben clar.
Tot comença quan arriba un mail amb l’obra per poder-lo descarregar, en fas una ullada, però no massa per no trencar l’efecte sorpresa de la presentació en la primera sessió de formació. De fet, durant el curs, cal fer-ne forces d’ullades.
Les sessions de formació, tres durant el curs, són punt de retrobament de mestres de música i punt d’injecció de noves propostes, tècniques i motivació per poder treballar la Cantània a les escoles.
Els alumnes cal motivar-los i explicar-los bé el projecte i tot el que l’engloba, però poc a poc, a mida que van aprenent les cançons, van quedant atrapats en la història i la música, esperant aspectants el dia de pujar a l’escenari. I encara que la data de l’estrena la veuen inicialment lluny, sempre arriba més aviat del que esperen. I així fem l’últim assaig on sempre surten tot de dubtes fruit dels nervis previs.
Arriba el moment tan esperat. Pugem al bus i ens porta cap a teatre. I com no, durant el trajecte ens acompanyen les cançons que espontàniament sempre comença algú i tots ràpidament s’hi apunten.
Arribem, preparem bé les files per entrar a l’escenari, i cap a dins. M’encanta mirar les cares dels alumnes durant l’assaig. Mirades de nervis, sorpresa, emoció,… El moment que tant esperaven està a punt d’arribar i l’emoció es fa palesa en l’ambient.
Ja hi som… –Apagueu els telèfons mòbils que la Cantània és a punt de començar. Música, moviment, llums, attrezzo amunt i avall, … Una hora intensa que es grava per sempre més a la retina de tots els nens i nenes que passen per aquesta experiència.
Però no em vull deixar, que per mi forma part del Cantània i en gaudeixo  especialment, la sessió de música que tenim després de la cantata, on impacients m’expliquen tots els detalls que han viscut tan intensament. És quan clarament veig que el Cantània, com a mestra de música, em retorna sempre amb escreix.

Marta Palau, mestre de música de l’escola Quatre vents de la Joncosa del Montmell.